Природний газ ДК 0212015 (CPV) 09120000-6 – Газове паливо
Підстава для публікації обгрунтування: постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №631 і від 11.10.2016 №710».
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Природний газ; 09120000-6 – Газове паливо за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.
Вид процедури закупівлі: відкриті торги ( з особливостями) згідно пункту З7 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VI1I зі змінами та з урахуванням положення Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості).
Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 29`798.00 Гривня (з ПДВ)
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом споживання (річного та місячного) обсягу природнього газу за календарний рік (бюджетний період) 2023 року. Планування закупівель, в тому числі визначення очікуваної вартості, є динамічним та безперервним процесом, що здійснюється замовниками протягом року.
Починаючи з 01 жовтня 2015 року правові засади функціонування ринку природного газу України визначаються Законом України «Про ринок природного газу» (далі – Закон про ринок газу). Вказаний закон передбачає функціонування ринку природного газу, побудованого на принципах, зокрема, вільної добросовісної конкуренції, крім діяльності суб’єктів природних монополій, забезпечення рівних прав на доступ до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ. Згідно з положеннями частини першої статті 1 Закону про ринок газу – суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із постачання природного газу. Крім цього, частиною другою статті 12 Закону про ринок газу встановлено, що постачання природного газу здійснюється за цінами, що вільно встановлюються між постачальником та споживачем.
Водночас, розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково враховувати вимоги частини першої статті 23 БКУ та частини четвертої статті 48 БКУ, які забороняють взяття розпорядниками (одержувачами) бюджетних зобов’язань та здійснення платежів без відповідних бюджетних асигнувань, що в свою чергу надаються відповідно до встановлених бюджетних призначень. Враховуючи все вище описане, виникають підстави для розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі – природного газу на підставі пункту 3 розділу III Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 року № 275, а саме:
Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів. Очікувана вартість закупівлі товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів (відповідно до постанов, наказів, інших нормативно-правових актів органів державної влади, уповноважених на здійснення державного регулювання цін у відповідній сфері), визначається як добуток необхідного обсягу товарів/послуг та ціни (тарифу), затвердженої відповідним нормативно-правовим актом, що розраховується за такою формулою:
ОВрег – очікувана вартість закупівлі товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів;
V – кількість (обсяг) товару/послуги, що закуповується;
Цтар – ціна (тариф) за одиницю товару/послуги, затверджена відповідним нормативно-правовим актом.
Замовник дотримуючись принципів пропорційності, прозорості та недискримінації вираховував очікувану вартість згідно порядку описаного вище та зазначив в екранних полях при створенні оголошення про початок проведення публічної закупівлі – відкриті торги, відповідно до пункту 4 частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі».
Розмір бюджетного призначення. 29`798.00 Гривня (з ПДВ)., згідно з планом кошторисних асигнувань Замовника.
Нормативно-правове регулювання. Закупівля природного газу, регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами, Особливостями, Законом України «Про ринок природного газу», Правилами постачання природного газу, що затверджені Постановою НКРЕКП №2496 від 30.09.2015 р. зі змінами (надалі – Правила постачання), Кодексом газотранспортної системи, затверджений Постановою НКРЕКП №2493 від 30.09.2015 р. зі змінами (надалі – Кодекс ГТС), Кодексом газорозподільних систем, затверджений НКРЕКП № 2494 від 30.09.2015 р. зі змінами (надалі – Кодекс ГРС), Постановою НКРЕКП №3010 від 24.12.2019 «Про прийняття Остаточного рішення про сертифікацію оператора газотранспортної системи», Постановою НКРЕКП №3011 від 24.12.2019 «Про видачу ліцензії з транспортування природного газу ТОВ «ОПЕРАТОР ГТС УКРАЇНИ», Постановою НКРЕКП №3013 від 24.12.2019року «Про встановлення тарифів для ТОВ «ОПЕРАТОР ГТС УКРАЇНИ» на послуги транспортування природного газу для точок входу і точок виходу на регуляторний період 2020-2024 роки», Постановою НКРЕКП №1611 від 26.08.2020 року «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП» та іншими нормативними документами, та іншими нормативно-правовими актами, що стосуються предмета закупівлі.
Обґрунтування технічних характеристик. Термін постачання —по 15.10.2023 р. включно
Кількісною характеристикою предмета закупівлі є обсяг споживання природного газу. За одиницю виміру кількості природного газу приймається метр кубічний, яка у скороченому вигляді має позначення – «м3». Обсяг, необхідний для забезпечення діяльності та власних потреб об’єктів замовника, та враховуючи обсяги споживання попереднього та поточного календарних років, становить 1800 м3. на 2023 року.
Якість газу, який передається Споживачеві в пунктах призначення, має відповідати вимогам, установленим державними стандартами та технічним умовами щодо його якості, зокрема вимогам ГОСТ 5542-87 «Гази горючі природні для промислового та комунально-побутового призначення. Технічні вимоги».
Фізико-хімічні показники природного газу, який передається Постачальником Споживачеві повинні відповідати вимогам, визначеним ІІІ Кодексу ГТС та Кодексом ГРМ.
Обсяг переданого (спожитого) газу за розрахунковий період, визначається на межі балансової належності між Оператором ГРМ та Споживачем на підставі даних комерційних
вузлів обліку (лічильників газу), визначених в заяві-приєднанні до договору розподілу природного газу, укладеного між Оператором ГРМ та Споживачем, а також з урахуванням процедур, передбачених Кодексом ГРМ.
Режим використання природного газу протягом розрахункового періоду (в т.ч. добове використання) Споживач визначає самостійно в залежності від власних потреб.
Постачання підтверджених обсягів газу протягом місяця здійснюється, як правило, в рівномірному режимі, виходячи із середньодобової норми споживання.
За розрахункову одиницю газу приймається один метр кубічний (м3), приведений до стандартних умов: температура (t) 293,18 К (20 градусів С), тиск газу (Р) 101,325 кПа (760 мм рт.ст.)
Обсяги споживання можуть бути змінені у залежності від режиму роботи обладнання Споживача та наявних бюджетних асигнувань Споживача.
Нормативно-правові акти, що формують підстави застосування процедури відкритих торгів:
1 . Закон України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року зі змінами;
-
Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі ”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022року
-
Інші нормативні акти сфери публічних закупівель та сфері постачання природного газу кінцевому споживачу.